In de tweede bijeenkomst leg je je conceptplan aan je groep voor. Ook bespreek je met elkaar welke online toepassing je kiest. Met de gehele groep stellen we vast wat belangrijke handvatten en ontwerpprincipes voor de lessenserie zijn.
1. Check in - gehele groep
We beginnen met ruimte voor vragen.
2. Levensbeschouwelijk leren - kleine groep
Je presenteert in een kleine groep kort je verdere uitwerking voor de lessenserie aan elkaar. In je presentatie stel je het levensbeschouwelijk leren centraal. Je onderbouwt hoe je daar ruimte voor gaat geven. Je medestudenten geven feedback.
3. Online leren benutten - kleine groep
Je werkt je lessenserie online uit. Daarmee wordt hij overdraagbaar en kan iemand anders de les ook geven. het is daarom van belang een docentenpagina te maken met uitleg over de bedoeling, de doelen en je theoretische onderbouwing van je lessenserie. Je bespreekt met je groep wat belangrijke onderdelen van die pagina moeten worden.
4. Handvatten en ontwerpprincipes - gehele groep
Tot slot van deze bijeenkomst gaan we terug naar het feedbackgesprek dat je eerder (zie 2) voerde. We bespreken met de gehele groep wat belangrijke handvatten en ontwerpprincipes zijn bij het maken van de lessenserie. Zoals we in deze bijeenkomst tweemaal met een kleine groep en tweemaal met de gehele groep hebben gewerkt, kun je ook bij jouw lessenserie die afwisseling kiezen. Sterker nog, het is belangrijk dat je ook de gehele groep leerlingen met elkaar in gesprek brengt.
| Werk voor de volgende bijeenkomst in elk geval de docentenpagina uit. Ook kun je de opdrachten voor de leerlingen vormgeven. |
Reacties
Een reactie posten