Voor de eerste bijeenkomst bestudeer je theorie over levensbeschouwelijke ontwikkeling van Fowler, zoals die beschreven is in het handboek Levensbeschouwing ontwikkelen van Jef de Schepper. In de eerste bijeenkomst bespreek je met medestudenten wat jij van die theorie herkent in je eigen groep. Voor de eerste leeruitkomst ga je hiervan voorbeelden geven. Op die manier bereid je je voor op het goed afstemmen van je lessenserie op je doelgroep.
Maak aantekeningen bij het lezen en vermeld de belangrijkste verschillen tussen de verschillende leeftijdsgroepen en de belangrijkste kenmerken van de leeftijdsgroep waaraan jij lesgeeft.
In de eerste bijeenkomst beginnen we met een introductie. Op de pagina's vind je een kort overzicht van wat we in de bijeenkomsten gaan doen. Bijeenkomst 1 start met korte informaatie (de eerste punten van dat programmaoverzicht) waarna we in groepen bespreken hoe we te werk zullen gaan bij het ontwerpen van de lessenserie en welk thema we kiezen.
Het is mogelijk om in het ontwerp- en maakproces als kleine groep intensief samen te werken. In bijeenkomst 1 licht ik dat nader toe. Ook laat ik je in die bijeenkomst een aantal mogelijkheden zien waarmee je met een sjabloon snel en gemakkelijk een kleine website zoals deze kunt maken. Belangrijk is dat het bij Levensbeschouwing 2 gaat om de toepassing van een website bij levensbeschouwelijk leren en niet zozeer om het technisch leren ontwikkelen van websites. Het gaat om het didactische gebruik van technologie, niet om (complex) technisch gebruik hiervan.
Reacties
Een reactie posten